[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_single_image image=”4059″ img_size=”full”][vc_column_text]Menigo Foodservice AB levererar mat, färskvaror, dryck och utrustning till restauranger och storkök. Företaget finns på åtta orter i Sverige och har ca 1000 anställda. Mattias Björck är lagerchef i Sundsvall och berättar om verksamheten och samarbetet med AlphaCE.
– Det är viktigt att ha kontinuitet i personalen, berättar Mattias. Ett bra arbetsklimat bygger på allas deltagande, både på medarbetaren och på ledaren. Det är viktigt att det finns möjligheter och tillgång till resurser i organisationen för att kunna åstadkomma utveckling inom arbetsområdet.
Mattias berättar också hur viktigt det är i denna typ av organisation att ha erfaren personal som gör arbetet smidigare.
– Vi har långa upplärningsperioder och fadderverksamhet för att nya ska komma in i verksamheten och vilja stanna. För oss är det av stor vikt att nya medarbetare alltid ska känna sig välkomna, säger Mattias.
Menigo och AlphaCE:s samarbete
Menigo och AlphaCE inledde ett samarbete i april och har haft rekryteringsträffar som anordnats av AlphaCE. Detta har resulterat i att tre personer har fått en anställning. Mattias är mycket nöjd med samarbetet. Det skapar affärsnytta eftersom det förenklar rekryteringsprocessen.
– Menigo har varit extremt samarbetsvillig och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med dem, säger Shah Zada, Account Manager på AlphaCE.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][templatera id=”1586″][/vc_column][/vc_row]